A Syllogos jelöltjeinek blogja

A Syllogos jelöltjeinek blogja

RIPORT ZGURALI VASZILIKIVEL

A Pénzügyi Bizottság 5 fős, az utóbbi időben érdemi munkát nem tudtunk végezni a másik 4 tag meg nem jelenése miatt. Ilyen helyzetben csak azt tudtam tenni, hogy az általam végzett vizsgálódásról, tájékozódásról feljegyzést készítettem és az a képvis

2019. október 01. - Syllogos jelöltek

vasziliki.jpgDr. Walterné Zguralisz Vasziliki a jelenlegi Magyarországi Görögök Országos Önkormányzatának képviselője, a pénzügyi bizottságnak elnöke. Mit kell rólad tudnia annak, aki nem ismer, bemutatnád magad röviden?

Zguralisz Vasziliki vagyok, Miskolcon születtem 1960-ban. Szüleim a miskolci szoros görög közösség tagjai voltak, édesapám az akkor vezetőség tagja volt.


Családunkból testvérem volt az első miskolci görög nemzetiségi önkormányzat képviselője, majd én követtem őt, 12 éven voltam tagja vagy elnöke közösségünknek, és voltam, vagyok 3. ciklusban országos képviselő. Az én elnökségem alatt valósult meg Miskolcon a görög emlékmű, mely a második diaszpóra Magyarországra érkezésének, új hazára találásnak állít emléket.


Jelenleg is a MGOÖ képviselője és a Pénzügyi Bizottság elnöke vagyok. Férjezett, egy fiú és egy lány gyermek édesanyja, 4 unoka nagymamája vagyok.


A jelenlegi MGOÖ közgyűlésein rendszeresen részt veszek. Feltűnő számomra az a precizitás, ahogyan az ülésekre felkészülsz, ugyanakkor többször is jelezted, hogy kiküldött előterjesztések és anyagok híján érdemben nem tudtál foglalkozni az adott napirendi pont felvetéseivel. Hogyan minősítenéd az ülések előkészítését, véleményed szerint ennek tükrében milyen minőségi munkát végez a közgyűlés?

Azok a napirendi pontok, amelyek a hivatalvezető, illetve a gazdasági vezető hatáskörébe tartoznak, jól előkészítettek, az anyagot időben meg is kapjuk. Nem ez a jellemző a MGOÖ program- és munkatervére, költségvetési tervére, pályázataira. Elnökünk csak a főbb számadatokról tájékoztat, a beérkező összegek elosztásáról már nem. Ez évben már írásban nem is kaptuk meg sem előzetesen, sem azóta a 2019. évi költségvetési tervezetet. Éppen ezért érdemi munkát végezni nem lehet, s ez odáig vezetett, hogy MGOÖ számláján szeptemberre már nincs pénz, a dolgozók nem kapták meg bérüket.

A pénzügyi bizottság elnökeként jobb rálátásod lehet az MGOÖ, a Hivatal, valamint az Intézmények működésére. Mennyire mondható stabilnak a helyzetük? Milyen anyagi körülmények között folyik a munka?

A Pénzügyi Bizottság 5 fős, az utóbbi időben érdemi munkát nem tudtunk végezni a másik 4 tag meg nem jelenése miatt. Ilyen helyzetben csak azt tudtam tenni, hogy az általam végzett vizsgálódásról, tájékozódásról feljegyzést készítettem és az a képviselők felé megküldtem. Felhívtam benne a figyelmet a nem megfelelő gazdálkodásra, pénzügyi fegyelem be nem tartására, kérve a közgyűlés összehívásának támogatását.

Mi volt ezeknek a feljegyzéseknek az összegzése és erre érdemben milyen reakciók születtek?

Mindig ugyanaz a három-négy képviselő reagál, mindig ugyanazok jelzik, hogy tenni kell ezen problémák megoldásáért. Sajnos az MGOÖ elnöke nem hajlandó változtatni hozzáállásán, éppen ezért többször jeleztük a Kormányhivatal felé a szabálytalanságokat. Két képviselő feljelentést is tett a Bp. V., Rendőrkapitányságon, bizalmatlansági eljárást kezdeményeztünk, lemondásra szólítottuk fel az elnök urat, sajnos mindezt eredménytelenül.

A Syllogos programjának egyik pontja az, hogy a hivatalvezető, a gazdasági vezető, valamint az intézményvezetők munkáját össze kell hangolni az elnök tevékenységével. Véleményed szerint miért kellett ezt így megfogalmazni? Milyen munkakapcsolat jellemzi a jelenlegi vezetőkét?

Valóban az együttműködés nagyon fontos volna, egymás személyének tisztelete és munkájának elismerése, elfogadása is. Hiszen mindannyiunknak feladata a görög közösségért tenni. A jelenlegi elnök kapcsolata a hivatallal és az ott dolgozókkal nem nevezhető építő jellegűnek, inkább romboló. Ezt a jövőben nem szabad és nem is lehet folytatni!

Sokunknak az a véleménye, hogy a jelenlegi MGOÖ vezetése erkölcsi és anyagi válsággal küzd. Te végig küzdötted az utolsó éveket, folyamatosan jelezted a szabályszerű működés szükségességét. Milyen reményekkel tekintesz a következő ciklusra, mik azok a változások, amelyek feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy mindannyian nyugodtan tekinthessünk a jövőbe?

A mai nemzetiséggel kapcsolatos feladatok azt igénylik, hogy az elnök személye ne legyen megosztó, hogy felkészült legyen a nemzetiségi politikában, tudjon együtt dolgozni a Hivatal dolgozóival, vezetőjével a tisztelet erejével. Fontos, hogy a képviselők szakmai felkészültsége, tapasztalata meglegyen. Olyan képviselők kellenek, akik között legyen, aki a joghoz, legyen, aki gazdasági- pénzügyekhez , pályázatíráshoz ért. És kell, aki a művészetekhez, kultúrához ért. A képviselők csak akkor tudnak hatékonyan dolgozni, ha előre gondolkodnak, és nagy egységben tudják munkájukat végezni.

Köszönöm szépen a riportot!

Én köszönöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://syllogosjeloltek.blog.hu/api/trackback/id/tr1115185124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása